Webdesign trendek 2013-ban!

ekkor: 2013-04-28 · Kategória: Webdesign

Design trendek 2013-ban

Egy honlap arculatának elkészítése során, a 2012-es esztendőben a vizualitás nagyon fontos tényező volt. A webdesign alapvetően egy olyan vizuális műfaj, ahol sorra jelennek meg újdonságok és izgalmas megoldások, trendek.

RWD, avagy kötelezők röviden

A 2012-es év webdesign trendje tehát, a vizualitásra épült. Természetesen nem a csicsás és az eltúlzott honlapok számítottak jónak és trendinek, hanem azok, amelyek tudatosan lettek felépítve, ízlésesen és jól lettek megtervezve, továbbá gazdag vizuális élményt képesek nyújtani a látogatók számára. Egyre növekszik a szabadság a sávszélességet, és felbontásokat illetően, mely természetesen változtatja a trendeket is.

Légy responsive és trendi 2013

Az utóbbi 2 év és várhatóan a jövő slágere egy darabig a közkeletű rövidítés RWD (avagy Responsive Web Design) lesz. Mivel a mobil eszközök (telefonok és tabletek) egyszerűen letarolták az internetes piacot, lapunknak fel kell készülni ezek kiszolgálására is, melynek egyik legjobb (és nem mellesleg legolcsóbb) módja a Felbontásfüggetlen Layoutok tervezése. A különféle CMS rendszerek is fel vannak készülve már erre, egyre gyakoribbak az RWD alapú sablonok és témák. Nem véletlen. A mobileszközök száma egyre nő, egy átlagos látogatottságú lap kb 10%-át ezek teszik ki, nem vehetjük figyelmen kívül, még ha nem is szeretünk túlságosan előre tervezni. Az RWD mára a jelen lett, míg egy éve még mondhattuk, hogy ez csak egy hullám a Design-trendekben.

Megkönnyítve saját dolgunkat, sok hasznos megoldás létezik, kezdve a Gridek használatától egészen a szabad-felhasználású témákig, melyeket alapul véve megérthetjük a működést.

Letisztult formák, nagy helyek

Az igényesség rendkívül fontos egy webdesign kialakítása során. Ahhoz, hogy egy arculat igényes legyen, ám mégis erős vizuális élményt tudjon nyújtani a felhasználók számára, a nagy megjelenésre kell törekedni. A nagy felületek jellemzőek a fejlécekre és a láblécekre is, ezzel felerősíthető a vizualitás élménye. A 2012-es évben megfigyelhető volt a webdesign trendben, hogy profi és nagy képekkel dolgoztak a fejlesztők, valamint erős üzenetekkel törekedtek arra, hogy felkeltsék az érdeklődést. Egy trendi lábléc tartalmazza a céggel kapcsolatos fontos eseményeket, híreket és információkat, valamint közösségi média tartalmakat és az elérhetőségeket is.

Légy minimal de igazán

A 2012-es trend alapján megállapítható, hogy a kompatibilitás igen nagy szerepet játszik a webdesign kialakítása során. Ez idén, 2013-ban is nagyon fontos kritériumnak számít. Az okostelefonok és táblagépek rohamos elterjedésének köszönhetően, manapság már alapvető feltétel egy trendi weboldalnál az, hogy a honlap megjeleníthető legyen ezeken a készülékeken is. A „responsive”, vagyis a „reagáló” weboldalak képesek felismerni azt, hogy a látogató milyen eszközről kívánja megtekinteni a honlapot, így az automatikusan, a készülék kijelzőjéhez igazítja a felépítését, illetve a szerkezetét is.

Kedvenc fegyverem a Tipográfia!

Egy modern weboldal arculatának kialakítása során, 2012-ben és 2013-ban is igen nagy hangsúlyt fektetnek a tipográfiára. A korábbi években ez nem volt annyira jellemző, ám tavaly és idén, a modern böngészők támogatásának köszönhetően, már több ezer betűtípus közül lehet válogatni. Csakis a webdesigner képzelete szabhat határt a betűk felhasználásának során. 2013-ban azonban annyi változás történt a tipográfia használatát illetően, hogy már nem elsősorban a fontok kavalkádja a trendi, hanem sokkal inkább a teljes képernyőre kiterjedő, nagy nyitóoldali feliratok lettek a meghatározó elemek.

A kedvenc fegyverem a tipográfia

Mindemellett 2012-ben és 2013-ban is rendkívül trendinek számítanak a letisztult, egyszerű oldalak is. Ez alatt természetesen nem az olyan weblapokat kell érteni, amelyeket csupán néhány elem alkot, hanem a tudatosan összerakott, erős vizuális elemekkel bíró, minimalista és harmonikus honlapokat.

Egy igazán trendi weboldalról nem hiányozhatnak a hatalmas, egész oldalra kiterjedő háttérképek sem. Ezekkel nem csak lenyűgöző hatást lehet kelteni, hanem egyedivé is tudják varázsolni a weboldalt. Ez a megjelenés 2012-ben is nagyon trendinek számított, éppúgy, mint most, 2013-ban, sőt a közeljövőben valószínűleg nem is megy majd ki a divatból, sokak legnagyobb örömére.

2013-ban néhány újdonság is megjelent. Ilyen például a kör elemek használata. Tavaly ugyanis, míg főként a négyzetes felosztás volt a domináns elrendezés, napjainkban már a kör került előtérbe. Összességében azonban elmondható, hogy mind 2012-ben, mind 2013-ban az erős vizuális elemekkel tarkított weboldalak számítanak a legtrendibbnek.