Karakter illusztrációk

ekkor: 2012-10-29 · Kategória: Webdesign

Mi szükség illusztrációra?

Az illusztrációk nagyon fontosak a webdesign területén. A képek visznek életet az egyébként általános tulajdonságokkal bíró weboldalak megjelenésébe is. A mai trendek szerint az oldal tartalmazzon egyszerű szöveges tartalmat és valamiféle interakciót is. Az összhatás eléréséhez azonban a legjobb technika a mai napig a képek megfelelő kiválogatása és “azonos sémába helyezése”. Az illusztrációk törik meg a tartalom egyhangúságát, illetve kiemelhetnek bizonyos fontos elemeket az olvasóknak.

Egyszóval: fontosak. Több út is létezik hogyan használjuk megfelelően a képeket, én most kifejezetten a karakter illusztrációkról fogok szót ejteni.

Karakterek, amik megadják az alaphangot

A különféle karakterek által közvetíthetünk humort, vagy szórakoztató, de épp komoly tartalmakat is. Sokan úgy gondolják, hogy a karakter-illusztrációk egyenlőek mondjuk a cégek logójával, pedig ez nem minden esetben van így. A közvetített üzenet a fontosabb, amikor megtervezésre kerülnek kívánt karaktereink.

A rajzok mindig tökéletesek, még ha tökéletlenül is vannak megalkotva…

Ha megnézzük mondjuk a Twitter madárkáját, akkor automatikusan társítjuk a nagyfejű kék, általában aranyosan egy ágon gubbasztó, vektoros módszerekkel megrajzolt kis szárnyas lényt a Twitter márkanévhez. A karaktert variálják és nincs állandó elrendezése, nem olyan mint egy logó, hogy csak egy szögből látszódik, hanem cselekszik, mozgásban van. Természetesen a dologhoz hozzátartozik, hogy a nagyobb márkák karaktereit folyamatosan újraértelmezik, hiszen sokan ismerik és mindenki más-más egyedi formában szeretné implementálni őket a saját oldalába.

Twitter madárkák

Twitter madárkák

A legfontosabb tippek a karakterekhez (a weben)

  • Fontold meg, van-e rá igény! Vizsgáld meg, vajon a célközönség összetétele alkalmas-e arra, hogy egy figurával mutasd be weblapod, vagy akár nyomtatott kiadványodat! Ha mondjuk gyereknek szeretnéd oldaladat bemutatni, valószínűleg nagyon hatásos eredményeket érhetsz el velük, de a felnőtt célközönséggel már más a helyzet.
  • Mindig legyen vele konkrét célod! Nem elég, ha karaktered simán csak “jól néz ki”, társítsd valamiféle olyan tevékenységhez, amit szeretnél megkedveltetni. Ha például élelmiszer eladásról szól a lapod, akkor evidens, hogy a karaktered is azt kajálja, amit el akarsz adni. Ha az emberek társítják karakteredet az ételhez, és tudat alatt összekötik a kettőt, akkor már tágabb tered lesz a variációkra.
  • Legyen a karakterednek saját egyénisége! Minél emberszerűbb tulajdonságokat kap, annál jobban kelti fel érdeklődésünket. Általános gyakorlat, hogy mindig a boldog kabalák a legsikeresebbek, emellett nem árt, ha aranyos, hiszen populárisabb egy aranyos kiscica, mint egy csapzott vadkutya.
  • A látogatók léphessenek vele kapcsolatba! Az interakció mindig fontos, nagyon sokat számít, ha mondjuk gombnyomásra megmozdul, vagy amikor átvált a felhasználó egy menüt.
  • Legyen egyedi és felismerhető design-világa! Egyedi színek, egyedi alak és persze testbeszéd. Ha ez a három dolog együtt áll, akkor a kabalád megjegyezhető lesz.
  • Ragaszkodj hozzá! Légy kitartó, egy karakter nem csodalény, sok ideig tarthat, mire kapsz visszajelzést arról, hogy pozitív vagy épp negatív lett a végeredmény. Reklámozd, ahol csak tudod és előbb-utóbb a márkanevedhez kötik az emberek.
  • Illeszkedjen a honlap arculatába! Ehhez a lépéshez szükséges az előrelátás. A honlapot úgy kell felépíteni, hogy alkalmas legyen egy ilyen karakter bemutatására és semmiképp sem lógjon ki a designból, hiszen ha valami nem illik oda, akkor rossz hatást kelt a nézelődőben, és ezzel épp az ellentétét fogod elérni céljaidnak.
  • Ne Ő kapja mindig a főszerepet! Ne essünk túlzásokba, használjuk rendeltetés szerűen és lapunk ne legyen mesekönyvhöz hasonló, hacsak nem az a célunk vele.
  • Legyen fejleszthető! Gondolj a jövőre, legyen alkalmas olyan célok megvalósítására is, melyek még nem aktuálisak, de egy napon talán szóba jöhetnek!

Gondolkodsz már?

Egy karakter megalkotása soha nem egyszerű feladat. Még egy grafikusnak is beletörhet a ceruzája. Szerencsére a minták ott vannak előttünk, számos külföldi lapon, ahol nagyon jól használják őket. Ha másképp nem megy, akkor lessük el a technikákat és próbáljuk meg követni az íratlan trendeket. Törekedjünk az igényességre és ne érjük be kevéssel, hiszen egy rosszul kitalált és rosszul használt karakter, talán nem is jobb, mint a semmi.