A Photoshop CS6 Mercury Grafikus Motorja

ekkor: 2012-07-07 · Kategória: Photoshop, Videók

A Photoshop CS6 Grafikus Motorja!

A Photoshop CS6 talán egyik legnagyobb újítását mutatom be ebben a cikkben, ami nem más mint egy vadonatúj Grafikus Motor, amit az Adobe cég Mercury néven dobott a piacra, természetesen a Photoshop CS6-ba építve.

Miért kellett?

Nos, erre az újításra azért volt szükség, mivel a Photoshop CS5-höz is igen nagy számítási kapacitásra volt szükség, óriásfájlok kezelése esetén. Szinte egy erőműnek kell dolgoznia a grafikusoknál 3D-s renderelésért, de gondolom ezzel nem mondok újdonságot. Nem véletlen gyártottak kifejezetten Photoshop céljából konfigurációkat a nagyobb gyártók. A teljesítmény mindig fontos, hiszen nagy mértékben nehezítheti a munkát, ha folyamatosan meg kell állni a számítógépünk korlátai miatt. Nos, ezt küszöbölné ki az új Grafikai Motor.

Hogyan?

Nos ez a speciális motor a GPU (Graphics processing unit), tehát a videokártyánkban lévő processzort használja ki a lehető legoptimálisabban. Elmondható tehát, hogy mostantól nemcsak a processzor számít, hanem a videokártyánk is, ami tulajdonképpen eddig is így volt, csak nem volt ilyen mértékben kihasználva a mai kártyák óriási számítókapacitása. Az Adobe nem igazán részletezi a motor működését, ám van egy lista, hogy mely videokártyákkal működik a dolog. Ha valakit érdekel, használjátok a lenyíló menüt:

Hivatalosan is tesztelt videokártyák az Adobe Photoshop CS6-hoz:

nVidia GeForce 8000, 9000, 100, 200, 300, 400, 500 series

nVidia Quadro 400, 600, 2000, 4000 (Mac & Win), CX, 5000, 6000

AMD/ATI Radeon 2000, 3000, 4000, 5000, 6000, 7000 series

AMD/ATI FirePro 3800, 4800, 5800, 7800, 8800, 9800, 3900, 4900, 5900, 7900

Most ugye jogosan vetődik fel a kérdés, hogy mi van azokkal a kártyákkal, amik nem esnek bele a szórásba? Ezt egyenlőre nem tudni, minden esetre azért elmondanám, hogy a Mercury motorhoz minimum 256mb memória szükséges a grafikus kártyán az alapvető működéshez, enélkül el sem fog indulni.

Használata

A motor csak bizonyos (nagy teljesítményt igénylő) funkcióknál lép működésbe. Elsődlegesen azért találták ki, hogy majdnem-valós időben (és ezt a szöveget nem én találtam ki) tudjuk használni a bonyolult funkciókat is, mint például: Crop tool, Puppet Warp, Liquify, Adaptive Wide Angle, illetve a különböző Fényeffektek. A motor (a reklám szerint) lehetővé teszi, hogy átméretezzük az ecseteket valós időben, nem mintha a Photoshop CS5-ben nem lett volna már benne ez a funkció. Csodálkozom, hogy ez nagy hangsúlyt kap a motorral kapcsolatos cikkekben. Ami viszont bizonyára nagyon hasznos, hogy besegít a 3D renderelésbe, így valószínűleg jóval gyorsabb használatra lehet majd számítani. Segít a nagy képek navigálásánál is, a zoomnál, illetve a különböző nézőpont állításoknál.

Valóság

Ha értékelnem kellene a motort, akkor sok változást nem vettem észre a CS5-höz képest, szerintem a reklám nagyobb, mint a valós javulás. A real-time dolgok nagyon tetszenek, ám a 3D renderelés még mindig nagyon lassú egy közepesen erős konfiguráción is. Sok funkción (amik eddig is benne voltak a szoftver korábbi verzióiban) abszolút nem észlelek különbséget.

Video

Van egy videó is, sajnos angol nyelvű, de teljesen hivatalos, az Adobe oldaláról mondják el az újdonságokat a motorral kapcsolatosan: