Névjegykártya-látványterv Photoshop-pal

ekkor: 2013-06-21 · Kategória: Photoshop
×A grafika elkészítéséhez az Adobe Photoshop CS4, vagy újabb verziójára lesz szükség!

Realisztikus látványterv-sablon készítése – 2.rész

A tutorial 1. részében elkészítettük a látványterv első felét, ahol rákerült grafikánkra a névjegykártya hátlapja. A most következő 2. részben hozzáadjuk a kártya előlapját, majd egy kicsivel nagyobb realisztikus hatás érdekében “bevilágítjuk” kicsit és hozzáadunk egy mélységélesség érzetét keltő effektet.

3. lépés

Most, hogy a névjegy hátlapokhoz kész az alap, tegyük rá a grafikát. Kattintsunk duplán a – nálam – “Hatlap_top” intelligens objektumra, hogy egy új fülön megnyissuk. Az üzenetet okézzuk csak le:

nevjegy_latvany_068

Én Illustratorban készítettem a névjegyet, ezért onnan másolom annak hátlapját. Természetesen ha Photoshop-pal készítettük a saját kártya dizájnunkat, akkor a forrás PSD-ből másoljunk:

nevjegy_latvany_069

Illesszük be a másolt anyagot a megnyitott intelligens objektumra. Beillesztéskor válasszuk a Smart Object rádiógombot, ha Illustratorból importálunk, ha raszteres Photoshop grafikát húzunk be, akkor pedig ezzel a lépéssel nem is fogunk találkozni:

nevjegy_latvany_070

Ha minden jól megy, valami hasonló látvány fogad, természetesen a saját anyagunkkal. Mentsünk rá erre a fájlra, hogy a látványterv frissüljön:

nevjegy_latvany_071

Ha visszalépünk a látványtervünkre, láthatjuk, hogy mindegyik kártyára rákerült a grafika. Ezért jó intelligens objektumokkal dolgozni, mert elég egy helyen szerkeszteni az alapot és az abból készült másolatok öröklik annak tulajdonságait:

nevjegy_latvany_072

4. lépés

Most helyezzük el a látványterven a kártya előlapját is. Ehhez a hátlapok esetében már ismertetett módon húzzunk be a rétegek közé egy új 85 x 55 mm-es réteget, majd alakítsuk intelligens objektummá:

nevjegy_latvany_074 nevjegy_latvany_075

A képeken látható módon méretezést, forgatást és torzítást követően, valami hasonlót – illetve a saját elképzelésünknek megfelelőt – kell kapnunk:

nevjegy_latvany_078

Most az új kártyának is adjunk árnyékot és egy kis felületi árnyékot is. Nem kell újra beállítgatnunk az effekteket, ha mondjuk a “Hatlap_top” rétegről Alt nyomva tartása mellett áthúzzuk az effekteket az új rétegre a képen látható módszerrel:

nevjegy_latvany_081

Nevezzük el a réteget  – nálam “Elolap_top” – , majd játsszuk végig ugyanazt a procedúrát, amit a hátlap rétegek esetében. Nem írom most le lépésről lépésre csak pontokba szedve, mert tényleg ugyanazt kell végigvinnünk, mint a tutorial elején:.

  • Készítsünk tetszőleges számú másolatot
  • Pozicionáljuk őket
  • Másolást, raszterizálást, Color Overlay effektet követően hozzunk létre erősebb árnyékokat a megfelelő helyen
  • Finomhangoljuk az árnyékok irányát, távolságát, erősségét a kártyák elhelyezkedésétől függően
  • Alkalmazzuk a Gaussian Blur effektet a sötét árnyék rétegekre
  • Foglaljuk csoportba az alsó rétegeket és nevezzük el a csoportot

Valami ilyesmi lesz a végeredmény. Én az egyszerűség kedvéért most csak két kártyát tettem a látványtervre:

nevjegy_latvany_096

5. lépés

Most nyissuk meg a legfelső előlap réteget – nálam “Elolap_top” dupla kattintással, majd illesszük rá a névjegy tervünk előlapját és mentsünk rá a fájlra:

nevjegy_latvany_100

Ha visszalépünk a látványtervbe, láthatjuk, hogy ismét módosult a grafikánk. Igény szerint játsszunk még az árnyékokkal, hogy csinosítsuk:

nevjegy_latvany_102

Már csak néhány trükk van hátra és készen vagyunk. Adjunk a képnek egy kis megvilágítást első körben. Ehhez Layer > New > Layer menüpontot követően adjunk a grafikához egy új réteget “Feny” névvel:

nevjegy_latvany_104

Ellenőrizzük, hogy a “Fény” réteg legyen a sorrendben legfelül, majd a Paint Bucket Tool (“g”) segítségével töltsük ki az egész réteget egy tetszőleges színnel (nem fontos, hogy milyen, nem lesz rá szükség):

nevjegy_latvany_105

Jobb katt > Blending Options a “Feny” rétegen, majd az Advanced Blendinghez tartozó Fill Opacity értéket vegyük le 0% – ra, hogy a kitöltőszín ne látszódjon:

nevjegy_latvany_107

Ha ezzel megvagyunk, alkalmazzunk egy Gradient Overlay effektet. Blend Mode- ot állítsuk Soft Light-ra, a Style pedig legyen Radial, ahogyan a képeken látható:

nevjegy_latvany_109 nevjegy_latvany_110

Most az alábbi három képen látható módon alkalmazzunk egy sötét szürkéből fehérbe tartó színátmenetet, pipáljuk be a Reverse checkboxot, hogy az átmenet színeit megfordítsuk, majd az Opacity értékét vegyük vissza 80% – ra, a Scale mezőbe pedig adjunk meg 110% – ot:

nevjegy_latvany_111 nevjegy_latvany_112 nevjegy_latvany_114

Most hozzunk létre egy újabb réteget, szintén a hierarchia tetején, amit nevezzünk” Blur” – nek:

nevjegy_latvany_116

Legyen ez az aktív rétegünk, majd válasszuk az Image > Apply Image menüpontot, a párbeszédablakban pedig a Blending paraméterhez válasszuk a Normal – t, és okézzuk le. Ezzel egy rétegen egyesítettük az egész eddigi grafikánkat. Érdemes szem előtt tartani, hogy ez a réteg nem frissül automatikusan, de ha a továbbiakban valamit módosítunk, akkor csak ezt az egy réteget kell újralétrehozni:

nevjegy_latvany_117 nevjegy_latvany_118

Ássuk elő a Layers paletta aljáról a munka elején ecsettel létrehozott fekete-fehér pacát. Ctrl nyomva tartása mellett kattintsunk a réteg melletti bélyegképre, hogy a rajta lévő tartalmat kijelöljük:

nevjegy_latvany_120

Most legyen a “Blur” nevű rétegünk az aktív és alkalmazzuk rá a Filter > Blur > Gaussian Blur effektet Radius: 3 érték mellett:

nevjegy_latvany_122

Látható, hogy a kijelölésen belül eső részek kerültek elmosásra és ezzel egy mélység-élesség hatást hoztunk létre, növelve a grafika realitását. Ctrl + D – vel szüntessük meg a kijelölést.

nevjegy_latvany_123

A végeredmény valami ehhez hasonló látványterv lesz, ha jól dolgoztunk:

latvanyterv_kesz

Ha nem kétoldalas névjegyhez készül a látványterv, akkor természetesen nem kell kétszer végigjátszani az intelligens objektumok létrehozását és másolását, mert nyilván mindegyik réteg ugyanazt a grafikát kapja majd. Kis fantáziával ezen a vonalon elindulva nem csak névjegyekhez készíthetünk látványtervet, hanem logókhoz, szórólapokhoz, termék csomagolásokhoz. És mivel csak néhány helyen kell változtatnunk az egész kompozíción, hogy újabb grafikát húzzunk rá, ezért sablonnak használhatjuk az így felépített munkáinkat.