Meteor-szerű szöveg készítése Photoshop-pal – 1. rész

ekkor: 2013-07-05 · Kategória: Illustrator, Photoshop
×A grafika elkészítéséhez az Adobe Photoshop CS4, vagy újabb és esetleg az Adobe Illustrator cs5, vagy újabb verziójára lesz szükség!

Szikrákat szóró meteor létrehozása szövegből

Ebben a cikkben Photoshop-pal és Illustrator segítségével fogunk készíteni egy egy szöveget, melynek olyan formája van, mint egy légkörbe belépő meteornak. Az 1. részben elkészítjük az alapot, a szöveget, illetve a tűzgolyó alapját a meteor-szöveg elején.

1. lépés

Nyissunk egy új projektet Photoshopban. A méret legyen 1024×768, a felbontás 150 dpi, a színmódot pedig állítsuk RGB-re:

meteor_001
Válasszuk az eszköztárról a Gradient Tool-t (“g”), majd a színátmenet beállításainál állítsunk be a képen láthatóhoz hasonló, sötét szürkéből mély szürkébe, majdnem feketébe tartó átmenetet, majd hozzunk létre egy “hatter” nevű réteget és töltsük ki ezzel az átmenettel:

meteor_002 meteor_003
A háttér réteg fölé hozzunk létre egy “felho” nevű új réteget, majd válasszuk a Lasso Tool-t (“l”) az eszköztárról:

meteor_007
A Lasso Tool-lal rajzoljunk egy a képen láthatóhoz hasonló kijelölést:

meteor_008
Ha a kijelölés megvan, állítsuk át a képeken látható módon először az előtér színt mély szürkére, majd a háttér színt 50%-os szürkére:

meteor_009 meteor_010
Ezt követően válasszuk a Select > Modify > Feather opciót, hogy lágy peremet hozzunk létre a kijelöléshez. A Feather Radius mezőbe adjunk meg 30 pixelt:

meteor_012
Ha ez megvan, akkor a Filter > Render > Clouds effekt segítségével hozzunk létre felhőket a kijelölt területen belül:

meteor_014
Ezek után válasszuk az Image > Adjustments > Levels menüpontot, hogy korrigáljuk a felhők tónusait. A képen látható módon csökkentsük kicsit a fehér szín dominanciáját:

meteor_016
Most hozzunk létre egy “felho_kek” nevű réteget és a Lasso Tool-t használva rajzoljunk valami hasonló kijelölést:

meteor_019
A háttér színt állítsuk át világos kékre, majd a fentebb ismertetett módon kreáljunk egy felhőpamacsot (Feather: 30 px, majd Clouds):

meteor_020 meteor_023
Ha úgy érezzük, a Ctrl + T segítségével alakíthatjuk, méretezhetjük, forgathatjuk a kékes pamacsot, ahogy tetszik. Én kicsit állítottam rajta, nyugodtan lehet ennél nagyobb is (a módosítás végén üssünk Entert, hogy kilépjünk az alakítás módból):

meteor_024

2. lépés

Most létrehozzuk a 3D-s szöveget Illustratorral. Ha nincs Illustrator, vagy csak egyszerűen ki akarjuk hagyni ezt a lépést, akkor az alábbi linken letölthető az általam készített szöveg a további munkához és nyugodtan át lehet ugrani ezt a lépést:

3D szöveg (PNG)

Válasszunk egy nekünk tetsző betűtípust, váltsunk Type Tool-ra (“t”) és pötyögjünk be egy szöveget. Én a “Meteor” szót használtam:

meteor_026

Ezután az Appearance panelről válasszuk az fx > 3D > Bevel effektet és alkalmazzuk az alábbi értékeket:

  • Forgatás X tengely mentén: -2 fok
  • Forgatás Y tengely mentén: 20 fok
  • Forgatás Z tengely mentén: – 50 fok
  • Perspective: 130 fok
  • Extrude Depth: 40 pt
  • A többi értéket hagyjuk alapértelmezetten

meteor_027 meteor_028

Ha ez megvan, akkor Object > Expand Appearance, hogy görbékké alakítsuk az effektezett szöveget:

meteor_029

Ezek után kattintsunk duplán a szó első betűjére, hogy elkülönített módban a betűk alkotóelemeit szerkeszthessük. Addig kattintgassunk az egyes részekre, amíg a nekünk megfelelő részt tudjuk kijelölni. Változtassuk meg a betűk egyes részeinek a kitöltőszínét, hogy valami hasonló végeredményt kapjunk:meteor_030

meteor_030_a

A színek beállítása után másoljuk a vágólapra a szöveget és lépjünk ki az Illustratorból!

3. lépés

Illesszük be egy új rétegre a 3D-s szöveget. Ha Illustratorból tesszük, akkor a Smart Object opciót választva illesszük be intelligens objektumként, ha pedig az általam készített, letöltött fájlt használjuk, akkor egyszerűen húzzuk be a projektünkbe:

meteor_038

Méretezzük a szöveget és alkalmazzuk a rétegre a Filter > Noise > Add Noise szűrőt. Amount legyen 4 %, az eloszlás módját pedig a Distribution: Uniform kapcsolóval állítsuk be:

meteor_039

Ha ez megvan, akkor jobb klikk a rétegen, majd Blending Options. Alkalmazzuk a Bevel and Emboss effektet a következő beállításokkal:

  • Style: Inner Bevel
  • Technique: Smooth
  • Depth: 30 %
  • Derection: Down
  • Size 6 px
  • Soften: 0 px
  • Highlight Mode: Lighten
  • Highlight Opacity: 100%
  • Shadow Opacity: 100%

meteor_043

Ezt követően alkalmazzuk a Gradient Overlay effektet is. Használjuk a képen látható, sárgából mély szürkébe tartó átmenetet és az alább, képen is látható értékeket:

  • Blend Mode: Overlay
  • Opacity: 55%
  • Angle: 140 fok
  • Scale: 140%

meteor_046 meteor_047

Most hozzunk létre a rétegről egy másolatot. Layer > Duplicate Layer menüpontra kattintsunk, majd nevezzük el a másolatot “szoveg_blur”-nek:

meteor_049

Az újonnan létrehozott másolatra alkalmazzunk egy bemozdulás effektet. Filter > Blur > Motion Blur, majd használjuk a következő beállításokat:

  • Angle: 140 fok
  • Distance: 15 pixel

l

meteor_051

Ezek után változtassuk meg az elmosott réteg rétegtulajdonságát Normal-ról Linear Dodge (Add)-re:

meteor_052

Most hozzunk létre egy “szoveg” nevű csoportot és az alap, illetve az elmosott szöveg rétegünket pakoljuk bele, hogy együtt kezelhessük őket:

meteor_054

4. lépés

Most a képen látható módon megint hozzunk létre egy új réteget (“csova”) és a Lasso Tool segítségével jelöljünk ki egy hasonló területet:

meteor_056

A háttér színt változtassuk meg halvány sárgára, majd a tutorial elején ismertetett módon a kijelölésen belül hozzunk létre felhő mintát (Feather: 30 px, majd Clouds):

meteor_059 meteor_061

A létrehozott csóvát forgassuk, méretezzük, igazítsuk:

meteor_062

Újabb réteg következik, én “tuz_1” néven hivatkozok rá. Hozzuk létre, majd a képeken látható módon változtassuk meg a háttér színt halvány szürkére, az előtér színt pedig teljesen feketére:

meteor_067 meteor_068

Vegyük elő megint a Lasso Tool-t és rajzoljunk egy hasonló kijelölést mint a képen, majd a már ismert módszerrel töltsük ezt ki egy felhő mintával. Annyi különbséggel, hogy a lágy peremnél ezúttal Feather: 10 px értéket használjunk:

meteor_072

Ha ez kész, akkor az Image > Adjustments > Levels korrekciós panelen erősítsük meg kicsit a kontrasztot a világos és sötét tónusok között:

meteor_075

Majd ezután Image > Adjustments > Hue/Saturation és változtassuk meg a tűzgolyó színét. Használjuk a következő értékeket:

  • Colorize checkboxot pipáljuk be!
  • Hue: 38
  • Saturation: 100
  • Lightness: 13

Ezzel egy tüzes színű árnyalatot kaptunk.

meteor_077

Most készítsünk egy másolatot a “tuz_1” rétegről (Layer > Duplicate Layer) “langok” néven:

meteor_080

Majd hozzunk létre egy “tuz” nevű csoportot és a tűzgolyót alkotó két réteget pakoljuk bele:

meteor_082

A tutorial 2. részében kialakítjuk a tűzgolyót, adunk némi további színt a szövegnek, illetve ecset létrehozásával szikrákat adunk a grafikához.