Autódekor készítése

ekkor: 2013-09-20 · Kategória: Photoshop
×A grafika elkészítéséhez az Adobe Photoshop CS4, vagy újabb verziójára lesz szükség!

Hogyan készítsünk látványtervet autó dekorhoz egy fotóból

Ebben a tutorialban arról lesz szó, hogy egy meglévő autódekor grafikából, melyet kimondottan az adott kocsira készítettünk, miként varázsolhatunk a realisztikushoz közelítő látványtervet az autóról készült fotót felhasználva. Az ilyen jellegű látványterv azért hasznos, mert meg tudjuk mutatni a megrendelőnek, hogy is fog kinézni az autója a különböző mintákkal fóliázás után. De akár saját szórakozásunkra is játszadozhatunk. Lefotózzuk az autónkat és különböző mintákkal telematricázzuk, persze virtuálisan 🙂

Én a Volkswagen T2-t választottam alapnak. Biztosan mindenki látott már virágokkal és egyéb hippi stílusú mintával telepingált régi Transportert. A T2 és az első szériás Transporter a T1 is – főleg amerikában – igen kedvelt hippibusz alapanyag volt a 60-as, 70-es években.

1. lépés

A furgon-sztori után térjünk vissza a grafikához és a tutorialhoz. Nyissuk meg a Photoshopot és keressünk egy jó felbontású képet az általunk dekorálni kívánt járgányról. Kereshetünk képet a neten, vagy természetesen ha konkrét kocsiról van szó, akkor lefotózhatjuk mi magunk. Én az alábbi képet találtam megfelelőnek. Oldalnézeti kép a leendő hippibuszról. Természetesen más beállítást is használhatunk – és kell is látványtervnél – a látványterv készítésének ugyanaz a módszere.

Az általam használt kép letölthető innen:

Volkswagen T2 fotó

VW-Kombi-Last-Edition1
Első mozzanatképp a Layers palettán jobb klikk a kép rétegére, majd Duplicate Layer:

hippibusz_002

Most nyomjunk egy Del-t a Background nevű rétegen és töröljük azt:

hippibusz_003

Válasszuk az eszköztárról a Magnetic Lasso Tool-t (“L”), ami a Lasso Tool-lal van egy csoportban:

hippibusz_005

Mivel megfelelően kontrasztos a kép, nem lesz nehéz dolgunk. Kevésbé kontrasztos képnél használjuk a Polygonal Lasso-t. Kattintsunk egyet valahol a kocsi karosszériáján, majd a kasztni körvonala mentén húzzuk tovább az egeret. Automatikusan bővül a kijelölés:

hippibusz_006

Ügyeljünk rá, hogy olyan területet jelöljünk csak ki, ahová a grafika kerülni fog. Hagyjuk ki a kijelölésből a szélvédőket, lámpákat, rácsokat, stb. Nem gond, ha nem sikerül mindenhol precízen a kijelölés, később fogunk tudni finomítani rajta, szóval egy kisebb hiba miatt ne kezdjük elölről:

hippibusz_009

Eltart egy rövidebb ideig, míg körbeérünk, de térjünk vissza a kiindulóponthoz és zárjuk be a görbét:

hippibusz_011

Valahogy így fog kinézni a kijelölés. Megfigyelhető, hogy hibáztam a kijelölésnél a kocsi tetején is, illetve a hátsó lökhárítót is belevettem a kijelölésbe. Ez jó alkalom, hogy bemutassam, hogyan korrigáljuk az ilyen hibákat:

hippibusz_013

Előtte azonban Select > Save Selection:

hippibusz_015

Adjunk egy nevet a kijelölésnek (nálam korvonal_01), majd mentsük el, később kelleni fog:

hippibusz_016

Most a bal oldali eszköztár alján válasszuk a Quick Mask módot, vagy üssük le a “q” gyorsbillentyűt. Ami a kijelölésen belülre eső terület, az eredeti marad, a kijelölésen kívüli rész piros árnyalatot kap gyors maszkolás módban:

hippibusz_014

Nagyítsunk rá arra a részre, ahol pontosítani szeretnénk a kijelölést, majd válasszuk a Brush Tool-t (“b”):

hippibusz_017

Az ecset méretét – Master Diameter – állítsuk egy, a kép felbontásához megfelelő méretre (nálam 35 körüli érték). A Hardness paramétert tegyük 100%-ra:

hippibusz_018

Gyors maszk módban, ha ecsettel festünk fekete színt használva, akkor hozzáadunk a kijelöléshez. Piros lesz az a részlet, amit befestünk. A kijelölésből elvenni úgy tudunk, ha fehérrel festünk, vagy az Eraser Tool-lal (“e”) radírozunk. Fessük be a kitakarni kívánt részeket:

hippibusz_019 hippibusz_020

A finomítás után így fest a kijelölés:

hippibusz_022

Lépjünk ki a gyors maszk módból a “q” billentyűvel. Látható a módosított kijelölés körvonala:

hippibusz_023

Most újból Select > Save Selection, majd mondjuk “korvonal_korrekt” névvel mentsük el a módosított kijelölésünket:

hippibusz_025

Ez eddig jól megy, de ha végig gondoljuk, a mostani kijelölés alapján az ablakokra is rá lesz majd húzva a minta. Ezeket ki kell venni a kijelölésből. Ehhez először ragadjuk meg ismét a Magnetic Lasso Tool-t, majd a segítségével rajzoljuk körbe az első ablakot:

hippibusz_028

Ha ez megvan, akkor Select > Inverse, vagy Ctrl+Shift+i kombóval invertáljuk a kijelölést:

hippibusz_029

Így érjük el, hogy ebben a kijelölésben az ablak legyen kitakarva és minden más látszódjon:

hippibusz_030

Select > Save Selection menüpont alatt mentsük le az új kijelölésünket. Nálam “ablak_01” lett a neve:

hippibusz_031

Megnézhetjük, hogy milyen maszkjaink vannak eddig, ha a Layer paletta melletti Channels palettára váltunk és ott az elmentett kijelöléseink valamelyikét, aktívvá tesszük:

hippibusz_033

A normál nézethez aktiváljuk újra az RGB csatornát:

hippibusz_034Lépjünk most vissza a Layers palettára és a már ismert módszerrel jelöljük körbe a középső ablakot is:

hippibusz_037

Ha kész, akkor Select > Inverse, majd Select > Save Selection és mentsük le mondjuk “ablak_02” néven. Természetesen ha saját képpel dolgozunk, akkor ezt minden olyan helyen meg kell tennünk, ahol nem szeretnénk, hogy a minta fedje a kocsit:

hippibusz_042

Most a hátsó ablak következik. Kijelöljük, a kijelölést invertáljuk, majd lementjük. Nálam “ablak_03” néven szerepel:

hippibusz_044 hippibusz_049

Az én képemen a Transporteren van egy hűtőrács is hátul. Ennek a kijelöléséhez a Magic Wand Tool-t (“w”) használtam:

hippibusz_050

hippibusz_051

Némi pontosítás után a jól ismert módon kijelöljük az inverzét, majd mentjük a kijelölést (“hutoracs”):

hippibusz_054

A tanksapkára ugyanez a sors vár. Kijelölés, inverz, mentés (“tanksapka”):

hippibusz_057

2. lépés

Lépjünk a Channels palettára és tegyük aktívvá az összes kijelölésünket, amit használni szeretnénk. Így látható, hogy hová nem fog kerülni minta:

hippibusz_058

Lépjünk vissza így a Layers palettára, majd válasszuk a File > Place parancsot és illesszük be a grafikát, képet, vagy mintát, amit a kocsira szánunk. Én készítettem egy sajátot. Virágos, színes és szerepel benne a béke jel a Volkswagen emblémával együtt:

hippibusz_060

Pozicionáljuk, méretezzük a grafikát. A kijelölések segítenek az igazításban. Ha tetszik az elrendezés, akkor üssünk Enter-t ezzel beillesztve a grafikát:

hippibusz_062

Ha a Channels palettán visszakapcsoljuk az RGB csatornát, láthatjuk, hogy teljes terjedelmében beillesztettük a mintát:

hippibusz_063

Erre fogunk most egy rétegmaszkot létrehozni, hogy kitakarjuk belőle a felesleges részeket. Vissza a Channels fülre, majd alul nyomjuk meg a Create New Channel gombocskát. Az új csatornát nevezzük el, nálam “KASZTNI”. Legyen ez az aktív csatorna:

hippibusz_065

Most Ctrl + bal egérrel kattintsunk a “korvonal_korrekt” nevű réteg melletti bélyegképen, majd az előtér színt állítsuk fehérre:

hippibusz_067

Váltsunk Brush Tool-ra (“b”), majd az ecset méretét tegyük a maximumra keménysége pedig legyen 100%:

hippibusz_068

Fessük be az ecsettel a “KASZTNI” csatornán a kijelölésen belüli területet fehérre:

hippibusz_069

Most Ctrl + katt az “ablak_01” melletti képre és állítsuk az előtér színét feketére:

hippibusz_070

Ezután Select > Inverse, majd az ablak körvonalán belüli részt fessük feketére, mint az alábbi képen:

hippibusz_071 hippibusz_072

Ezt játsszuk végig a további ablakokkal is:

hippibusz_074 hippibusz_077

Na maradjon ki a hűtőrács, illetve a tanksapka sem:

hippibusz_078 hippibusz_079

Ha jól dolgoztunk, valami hasonló lesz az eredmény:

hippibusz_080

Aktiváljuk vissza az RGB csatornát, váltsunk a Layers palettára. Legyen a minta rétege az aktív, majd Select > Load Selection:

hippibusz_081

A párbeszédablakban a képen látható módon válasszuk a “KASZTNI” nevű kijelölést és töltsük be:

hippibusz_082

Ezek után nincs más dolgunk, mint hogy a Layers paletta alján nyomjunk egyet az Add Layer Mask ikonra:

hippibusz_084

Íme, máris felvette a minta a kocsi formáját:

hippibusz_085

3. lépés

Ez nem túl realisztikus így. Még… Most a képen látható módon kapcsoljuk ki a mintát tartalmazó réteg láthatóságát:

hippibusz_086

Az autó képét tartalmazó réteg legyen az aktív és töltsük rá a “KASZTNI” nevű kijelölést:

hippibusz_088

Alkalmazzuk az Image > Adjustments > Replace Color korrekciót a rétegre. Mivel van aktív kijelölésünk, így csak a kijelölésen belüli területre hat majd a módosítás:

hippibusz_089

Megjegyzés: Ere azért van szükség, hogy az autó alap színe ne befolyásolja a későbbiekben a dizájn színét. Ha a fotón szereplő kocsi fehér, akkor erre a lépésre nem igazán van szükség, de ha színes a fényezése, akkor végezzük el az alábbi színkorrekciót.

A Replace Color ablakban az alapértelmezett eszközünk egy pipetta. Vegyünk vele színmintát a kocsi fényezéséről. A kis kontroll képe látható, hogy mely részek tartalmazzák a rétegen a mintának vett színt. A Fuzziness érték legyen maximum:

hippibusz_090

Az alábbi képeken látható, hogy a Hue értékhez tartozó csúszkát mozgatva az eredeti szín megváltozik:

hippibusz_091 hippibusz_093

Kattintsunk most a Result feletti színminta ablakba és válasszuk a fehér színt. Erre fogjuk cserélni a kocsi eredeti színét:

hippibusz_095

A Saturation értéket vegyük minimálisra, a Lightness értéket pedig úgy állítsuk be, hogy ne teljesen hófehér legyen a végeredmény, hanem nagyon enyhén szürkés. Ezzel némi felületi árnyék hatását keltjük:

hippibusz_097

Ha ezzel megvagyunk, akkor kapcsoljuk vissza a grafika láthatóságát és a réteg tulajdonságát állítsuk Normal-ról Multiply-ra. Máris láthatóvá válnak az ívek, az ajtók vonalai és így már nem tűnik úgy, mintha egy kocsi formájú paraván lenne az előtérben a mintával:

hippibusz_099

Én egy kicsit sötétnek találom a képet. Ezért az Adjustments panelen válasszuk a Brightness/Contrast nevű korrekciós réteget. Ez az egész kompozícióra hatni fog, pontosabban az alatta lévő rétegekre:

hippibusz_100

A Brightness értékhez tartozó csúszkát állítsuk feljebb, ezzel világosítva az egész képen, amíg elégedettek nem leszünk. Tulajdonképpen kész is vagyunk:

 

Hippibusz_final_01

A továbbiakban egyszerűen alkalmazhatunk más grafikát is a látványtervünkre. Egyszerűen csak húzzuk be a következő mintát egy új rétegre, a már ismert módon pozicionáljuk és az előző grafika rétegének láthatóságát kapcsoljuk ki. Ízelítőnek egy példa, hogy milyen egyszerű a dolog. Ez egy sima kép, semmi extra, mégis milyen egyszerűen alakítható ki egy másik dizájn a segítségével:

Hippibusz_final_02