Papírjaguár – 3. rész

ekkor: 2013-05-28 · Kategória: Illustrator
×A grafika elkészítéséhez az Adobe Illustrator CS5, vagy újabb verzióra lesz szükség!

Rajzolt és hajtogatott papír hatású grafika készítése – 3. rész

A papírjaguár tutorial harmadik részében (ITT AZ 1. ÉS A 2. RÉSZ) hozzáadjuk az eddig meglévő papír hatású jaguár logóhoz és a rajzolt Trabihoz a hajtogatott, ragasztott hatású szöveget.

1. lépés

Mielőtt elindítanánk az Illustratort, telepítsük a Jaguar JC betűtípust. Az alábbi linken letölthető:

Font letöltése:

Jaguar JC Font (TTF – Windows)

Az Illustrator, illetve a papírjaguáros projekt megnyitását követően hozzuk előt a Character palettát a Ctrl + T kombinációval. Válasszuk ki a Jaguar JC betűtípust, betűméretnek adjunk meg 200-at, majd a Type Tool (“t”) segítségével gépeljük be a “PAPÍRJAGUAR” szöveget:

papirjaguar_228

Ezután állítsuk a betűközt 180-ra:

papirjaguar_229

Ha ez megvan, akkor a szövegünket alakítsuk görbévé. Ehhez alkalmazzuk az Object > Expand parancsot:

papirjaguar_230

A görbévé alakítás után használjuk az Object > Ungroup(Ctrl + Shift + G) lehetőséget, hogy a betűket egyenként szerkeszthessük:

papirjaguar_231

Az alábbi képen látható állapot eléréséhez alkalmazzuk a következő lépéseket:

  • a “P” betűt jelöljük ki, majd Edit > Copy (Ctrl + C) paranccsal küldjük a vágólapra
  • Edit > Pate in Place (Ctrl + Shift + V) paranccsal illesszünk be ugyanoda egy másolatot (látszólag semmi változás)
  • a másolat kitöltőszínát állítsuk fekete helyett None-ra
  • a másolat körvonal színét állítsuk valami jól látható színre (nálam kék)

papirjaguar_234

Most Selection Tool-lal (“v”) kattintsunk duplán a színes körvonalon, hogy elkülönített módban szerkeszthessük a másolatként létrehozott “P” betűt:

papirjaguar_235

A képeken látható pontot jelöljük ki a “P” betű belső részénél Direct Selection Tool-lal, majd kattintsunk a felső eszköztáron a Cut path at selected anchor points ikonra:

papirjaguar_236 papirjaguar_237

Ugyanezt ismételjük meg az alatta lévő ponttal is:

papirjaguar_238

papirjaguar_239

Ezt követően jelöljük ki, majd Del-lel töröljük a számunkra felesleges szakaszt:

papirjaguar_240

Most váltsunk Pen Tool-ra és az alábbi három képen látható helyeken adjunk hozzá egy-egy újabb pontot a “P” betű körvonalához:

papirjaguar_241 papirjaguar_242 papirjaguar_243

Ha ezzel megvagyunk, használjuk a Direct Selection Tool-t a kijelölésekhez, majd töröljük a felesleges részeket a körvonalból:

papirjaguar_248

Ezek után jelöljük ki a képen látható két pontot, majd a felső eszköztáron válasszuk a Connect selected end points opciót:

papirjaguar_249 papirjaguar_250

A feljebb lévő két ponttal is ismételjük meg ezt a két lépést, hogy az alábbi eredményt kapjuk:

papirjaguar_252

A “P” betű tetején is alkalmazzuk az előbb ismertetett megoldást:

papirjaguar_253

Lépjünk ki az elkülönített módból Esc-kel. Valami ilyesmi stádiumban áll a munkánk jelenleg, ha eddig minden jól ment:

papirjaguar_255

Most változtassuk meg az újonnan kialakított görbe kitöltőszínét valami feltűnőre, majd a körvonal színét állítsuk át None-ra. Ezt követően válasszuk a Pathfinder palettáról a Divide opciót:

papirjaguar_257

Ahhoz, hogy külön elemként kezeljük a betű tetejét és szárát, válasszuk az Object > Ungroup (Ctrl + Shift + G) parancsot:

papirjaguar_258

Jelöljük ki a betű képen látható részét, majd alkalmazzuk rá a látható módon és beállításokkal a következő színátmenetes kitöltést. Használjuk a Gradient Tool-t (“g”) a kitöltés irányának és mértékének hangolásához:

A kitöltést alkotó színek balról jobbra:

  • 1. #4B3B25
  • 2. #8A6C44
  • 3. #8A6C44
  • 4.#4B3B25

papirjaguar_259

A betű aljához szintén a fenti kitöltést alkalmazzuk:

papirjaguar_260

Az íves részt a képen látható módon töltsük ki a következő színátmenettel:

  • 1. #4B3B25
  • 2. #8A6C44

papirjaguar_262

Az első betűvel készen vagyunk, most jöjjön a következő. A képen látható állapotot a “P” betű esetében ismertetett módszerrel hozzuk létre, majd lépjünk elkülönített módba:

papirjaguar_266

Ismét használjuk a Pen Tool-t és a képeken látható helyen adjunk a görbéhez pontokat:

papirjaguar_268 papirjaguar_269

Tegyük ugyanezt a túloldalon is:

papirjaguar_270 papirjaguar_271

Töröljük a felesleges részeket alul

papirjaguar_273 papirjaguar_274

…és felül is:

papirjaguar_276 papirjaguar_277

Az első betűnél már ismertetett módon kössük össze a megfelelő pontokat az “A” betű bal oldalán, hogy a következő állapotot kapjuk. Ha kell, akkor igazítsunk a pontok helyén:

papirjaguar_280

A jobb oldalon tegyünk ugyanígy:

papirjaguar_283

Ahhoz, hogy a két oldal egyforma legyen, használjuk az intelligens segédvonalakat és igazítsuk egymáshoz a bal és jobb oldali pontokat a képeken látható módon:

papirjaguar_284 papirjaguar_285

Lépjünk ki az elkülönített nézetből és a fekete alap betűnkről készítsünk még egy másolatot a képen látható módon és kezdjük meg a körvonal szerkesztését:

papirjaguar_287

Lépjünk elkülönített módba és a már ismert módszerrel hozzunk létre két új pontot a képeken látható helyeken:

papirjaguar_288 papirjaguar_289

Ha ez kész, akkor töröljük a felesleges szakaszokat:

papirjaguar_290

A megfelelő pontokat kössük össze, így valami hasonló eredményt kell, hogy kapjunk:

papirjaguar_294

Állítsuk át az új alakzat kitöltőszínét, a körvonalát vegyük le, majd mindkét síkidomot és a betűt is jelöljük ki és válasszuk a Divide parancsot a Pathfinder palettáról:

papirjaguar_296

Az Object > Ungroup parancsot követő csoportbontás után kezdjük el kitölteni az egyes részeket. A”P” betű esetében használt színátmenetes kitöltéseket alkalmazzuk az “A” betű felső részénél is…

papirjaguar_298 papirjaguar_299

…és az alsó rész esetében is:

papirjaguar_300 papirjaguar_301

A két szárat összekötő vonalat pedig töltsük ki egyszerűen a #8A6C44 kódú színnel:

papirjaguar_302

A harmadik betű is “P”, ezért nincs más dolgunk, mint a helyére másolni az első körben kidolgozott betűnket:

papirjaguar_304

Az “Í” betűvel nem lesz sok dolgunk, csak Object > Ungroup-pal csoportot kell bontanunk és az ékezet, illetve a betű esetében az eddig is használt színátmeneteket alkalmazzuk a képeken látható módon:

papirjaguar_308 papirjaguar_309

A már ismert módon kezdjük el az “R” betűnk szerkesztését is:

papirjaguar_312

Az első két betű példáját követve könnyedén eljuthatunk a képen látható eredményig, ezért nem részletezném a pontok helyét. Valami ilyesmi legyen az eredmény a felesleges részek törölgetése után:

papirjaguar_318

A megfelelő pontokat összekötve pedig valami ilyesmit kell kapnunk, ha a kitöltőszínt és a körvonal színt is megváltoztattuk:

papirjaguar_324

Kijelölést követően mehet a Divide a Pathfinder palettáról:

papirjaguar_325

Majd ezután Object > Ungroup és elkezdhetjük a kitöltést a már használt színátmeneteinkkel, először a betű íves részénél:

papirjaguar_328

Majd jöhet az “R” betű két szára is a képeken látható módon:

papirjaguar_329 papirjaguar_330

A “J” betűvel sem lesz különösebb probléma. Javaslom először kitölteni a már meglévő barna színátmenettel és azt megváltoztatni a képeken látható zöldes átmenetre, melynek színei balról nézve következők:

  • 1. #043A19
  • 2. #006D2C

papirjaguar_331

Az “A” betű helyére másoljuk a már meglévő betűnket és a kitöltéseit változtassuk meg egyenként:

papirjaguar_332

Kezdjük mondjuk a felső résszel. A bal oldalhoz a következő négy színből álló átmenetet használjuk:

  • 1. #043A19
  • 2. #006D2C
  • 3. #006D2C
  • 4. #043A19

papirjaguar_333 papirjaguar_334

…majd folytassuk az alsó alkotóelemekkel

papirjaguar_335 papirjaguar_336

… végül pedig a keresztbe menő csíkot töltsük ki a #006D2C kódú zöld színnel:

papirjaguar_337

Haladjunk tovább a Jaguar szón, most a “G” betű következik. A képen látható módon alkalmazzuk ár a már létrehozott kitöltésünket:

papirjaguar_338

Az “U” betű esetében hasonlóan járjunk el:

papirjaguar_339

A harmadik “A” betű helyére egyszerűen másoljuk oda a már meglévő zöldet, az utolsó “R” helyére pedig a barnával kitöltöttet:

papirjaguar_340

Az utolsó betű kitöltéseit módosítsuk a képeken látható módon:

papirjaguar_341 papirjaguar_342 papirjaguar_343

2. lépés

Gyakorlatilag a felirattal készen is vagyunk. Annyi dolgunk van még vele, hogy az összes betűt kijelöljük és az Object > Group paranccsal csoportba foglaljuk őket:

papirjaguar_344

Ha ez kész, akkor húzzuk a szöveg fölé a már előzőleg elkészített Jaguar logót és a logóhoz képest igazítsuk függőlegesen középre a szöveget az Align eszköztár megfelelő opcióját használva:

papirjaguar_345

Foglaljuk csoportba a logót és a feliratot:

papirjaguar_346

Utolsó előtti mozzanatként igazítsuk a Trabi rajzát a logóhoz és a szöveghez képest vízszintesen középre:

papirjaguar_347

Legvégül pedig a File > Place paranccsal importáljuk az 1. részben már egyszer használt gyűrött papír textúrát, ami az alábbi linken elérhető. Méretezzük megfelelően, majd küldjük a háttérbe, hogy valami nagyon hasonló végeredmény fogadjon minket:

papirjaguar_349

Ennek a három részes tutorialnak legfőképp az volt a célja, hogy bárki szabadon ötletelhessen, mire is lehetne használni az ismertetett módszereket. Kézi rajz hatású grafikát szinte bármilyen kép alapján készíthetünk, ha körberajzoljuk a főbb vonalakat. Hajtogatott, ragasztott hatást pedig leginkább úgy tudunk elérni, ha a teljes alakzatunkat síkidomokra bontjuk, esetleg stilizáljuk a körvonalait, majd színátmenetekkel, további, sötétebb kitöltésekkel árnyékok hatását keltjük, így elérve egy papírból készült figurát, látványt.

Sose lehet tudni, hogy mikor jön jól mondjuk egy logóhoz, plakáthoz, reklám grafikához 🙂